söndag 18 maj 2014

Svea Planterar, Linda Palm

Jag har inte bara mord och blod i min blogg, jag har Svea också! Svea trillade ner i brevlådan som en glad överraskning för några veckor sedan, tack!

Jag ÄLSKAR bus med Svea-serien. Jobbar man med barn (Jag har ju inga egna, men jag föreställer mig att samma sak gäller om man har det...) så känner man direkt igen sig i alla situationer som böckerna beskriver, och så sitter man där och fnissar lite. Illustrationerna av Jessica Lindholm är helt underbara också!

Svea brukar få följa med mig till jobbet när jag ska recensera henne, och det fick hon göra den här gången också. En sak som är så fin med den här serien är att den är genomtänkt, så när det kommer en ny bok gör den det så att säga i rätt tid. Som t ex nu, när det är dags att plantera! (Jag ser för övrigt fram mot Jul med Svea. Inte för att jag vet om den kommer, men jag hoppas!)

Så, Svea fick följa med mig till jobbet, och tänka sig-barnen skulle plantera! Först läste vi boken och pratade lite om den, och sedan fick barnen plantera egna frön. Under tiden vi planterade så fortsatte barnen prata om Svea, och hur hon hade gjort, och att dom gjorde likadant. Roligt! En bra bok är en bok barnen minns!

Jag älskar den här serien, den borde finnas i alla hem med små barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar