lördag 8 mars 2014

Pepparkakshuset, Carin Gerhardsen

"En måndag i november, klockan är fyra, det mörknar och blöt snö faller över Stockholm. Mannen sätter sig tillrätta på tunnelbanan. Han undrar om det syns utanpå att han är lycklig. Om det stör? Tåget bromsar in och han kliver av. För upptagen med sina tankar för att se att en dyster figur följer efter honom." (Bokus.com)

När jag påbörjade den här boken var författaren helt okänd för mig, men jag "behövde" en ny serie att följa, helst en med många böcker redan publicerade...

Måste säga att jag blev glatt överraskad! Gillar verkligen den här författarens sätt att skriva, och att hon inte är rädd för att ta upp obehagliga ämnen . Hon lyckas dessutom få till den typ av slut jag gillar, den typ där man blir grundlurad av handlingen. Mycket bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar