söndag 5 januari 2014

Vanmakt, Thomas Erikson

"Diplomaten William Smythe är lugn, behärskad och sakligt klarsynt, tränad i att aldrig släppa sitt logiska sätt att se på världen. Så kidnappas hans tio månader gamla son, bara för att senare lämnas tillbaka på den brittiska ambassaden.

Det är bara en i raden av kidnappningar som familjen drabbas av. Någon vill demonstrera sin makt. Någon som inte skyr några medel. Kan beteendevetaren Alex King ringa in vem som är kapabel att utföra dessa utstuderade maktdemonstrationer? Och varför?" (Bokus.com)

Fick den här boken genom Booked och läste ut den för ett tag sedan, men har inte haft ro att sätta mig ner och skriva om den.  Det här är tredje boken i samma serie som handlar om Alex King, och  bjag tycker att serien blir bättre och bättre för varje bok! Jag vet inte om det är medvetet eller en slump, men författaren blir bättre och bättre på att skriva den typ av bok jag älskar, nämligen böcker där man som läsare inte har en ANING om vad som egentligen händer i boken. Jag gillar när en författare lägger ut villospår, så att man tror att man har listat ut vad som händer i boken, men helt plötsligt visar det sig att man är helt fel ute.

Vanmakt är en sådan bok, i ännu större utsträckning än de förra böckerna i serien, så jag ser fram mot den fjärde boken i serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar