söndag 19 januari 2014

Inferno, Dan Brown

Här brukar jag normalt klistra in förlagets beskrivning av boken, men av en eller annan märklig anledning finns ingen sådan om den här bokens handling, så då struntar jag i det! Ni kan provläsa boken HÄR istället!

Jag älskar Dan Browns böcker, och den här är inget undantag. Han har ett sätt att skriva som jag älskar, man har som läsare ingen aning om hur saker och ting egentligen hänger ihop, för så fort man tror att man fått grepp om handlingen gör författaren en kovändning och ingenting är som det verkade vara. Sånt gillar jag!

Däremot är jag LITE besviken på slutet. Läsaren kan under de sista kapitlen ana en komplett katastrof, och pulsen dunkar när man undrar HUR ska detta lösas?! Då hoppar författaren fram bakom ett hörn och ropar "LURAD! Gick du på den lätta?!"... Hade det skett mitt i boken hade det varit en annan sak, men så där i slutet blev det lite snöpligt och känns inte riktigt genomarbetat, nästan som om författaren tröttnade på boken och bara ville att den skulle ta slut någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar