fredag 17 januari 2014

Bokbloggsjerka, 17-20 Januari

Veckans jerka får nog flera svar!

Vilken är den absolut bästa tv-serie/film du har sett i din genre? Serien eller filmen behöver inte vara en filmatisering av en författare du har läst men den/de ska ha en stark anknytning till din favoritgenre.

1, Bones. Mordgåtor och brott som ska lösas.
2, Supernatural. Övernaturligt värre med zombies, varulvar och vampyrer bland annat.
3,Once upon a time. Mer övernaturligt, med sagor och barnböcker!

Sen finns det ju såååå många fler, jag ÄLSKAR TV-serier. Vampire diaries, klassikern Buffy, Angel mfl. har även de en stark koppling till sådant jag tycker om att läsa. Och så alla svenska "filmserier" baserade på verk av olika kriminalförfattare.

15 kommentarer:

  1. Jag gillar ju Kathy Reichs böcker väldigt mycket (har läst alla) men har inte fastnat för Bones. Underligt nog.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte sett något av dessa så då kanske jag har missat något ;)

    SvaraRadera
  3. Bones gillar jag och tittar på lite då och då.

    SvaraRadera
  4. Supernatural är ni många som nämner och jag som inte ens hört talas om den serien. Dags att läsa på känner jag!

    SvaraRadera
  5. Bones är en av mina absoluta favoriter, jag har inte tröttnat på den än :)

    SvaraRadera
  6. Har inte sett någon utav ovanstående serier, dock hört/sett en del om de. Supernatural och Bones ska vara riktigt bra har jag läst :)

    SvaraRadera
  7. Jag önskar att jag kunde lära mig att följa serier och inte bara missa en massa avsnitt.

    SvaraRadera
  8. Bones och Supernatural har jag sett några avsnitt av och det är serier som jag kan tänka mig fortsätta att kika på.

    SvaraRadera
  9. Bones är också bland mina favoritserier. Dock är jag inte speciellt förtjust i deckare/kriminalgåtor som läsning, utan mer i filmformat :)

    SvaraRadera
  10. Supernatural gillar jag också. Bones har jag inte sett dock.

    SvaraRadera
  11. Once Upon A Time följde jag ganska länge, men tappade intresset ungefär när Reginas mamma dök upp...

    SvaraRadera
  12. 1 och 3 hör till favoriterna hos mig med!

    SvaraRadera