måndag 20 januari 2014

Blå linjer, Amanda Hellberg

"Nu händer det. Så tänker jag när jag ser honom för första gången. Vi snuddar vid varandra och ögonblicket rinner som honung genom mig. Han vet också vad som är på väg att ske, och hans blick är ett rovdjurs. "Det finns två sorters män", varnar K, den nervösa antropologen. "De som ser en vacker kvinna och fantiserar om hur hon ser ut naken. Och de som ser en vacker kvinna och fantiserar om hur hon ser ut som död." Jag får lust att skratta men vet bättre. Han är min, bara min."

Skickligt skriven novell som ger intrycket av att saker och ting förhåller sig på ett sätt, men som sedan vänder upp och ner på hela handlingen, och detta på endast 12 sidor. Mycket skickligt, jag gillar hur Amanda Hellberg skriver, måste ta reda på om hon skrivit några böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar