torsdag 14 november 2013

I've been Booked!

Jag vet inte ens hur jag skulle översätta det till svenska så det blev begripligt, men ni är ju begåvade och kan om inte annat googla ;)

Jag ska få hem boken Vanmakt av Thomas Erikson, skoj! Nackdelen är väl att jag inte läst de föregående böckerna i serien, men det får jag väl styra upp på något vis.

Handlingen verkar vara något som passar mig utmärkt:

"Diplomaten William Smythe är lugn, behärskad och sakligt klarsynt. Tränad i att aldrig släppa sitt logiska sätt att se på världen kan ingenting rubba honom. Så kidnappas hans tio månader gamla son – bara för att en stund senare lämnas tillbaka på den britiska ambassaden.

 Detta är bara en i raden av kidnappningar och hot som diplomatfamiljen drabbas av. Familjemedlemmarna återbördas till hemmet – oftast oskadda, men inte alltid – för att sedan försvinna lika snabbt igen. I ena stunden är hela familjen samlad – i nästa är samtliga spridda för vinden. Någon vill demonstrera sin makt. Någon som är van att få som han vill. Någon som inte skyr några som helst medel. Och ingenting verkar kunna stoppa honom."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar