lördag 6 juli 2013

Bokbloggsjerka, 5-8 Juli

Dags att hoppa på Jerkan igen!

Veckans fråga är:

Brukar du läsa noveller och/eller andra ”short stories”, vilken/vilka är din favorit/dina favoriter i så fall.

 Mjao, det gör jag ju. Jag föredrar "riktiga böcker" eftersom noveller inte utvecklas på samma sätt (såklart), men visst läser jag noveller.

Min absoluta favorit är såklart "Plock plock" av Caroline L Jensen. Jag blir fortfarande spyfärdig och får tvångstankar när jag tänker på den. HÄR har Caroline fixat så att ni kan läsa den helt gratis.

3 kommentarer:

  1. Jag har precis läst min första Caroline L Jensen, i antologin Bländverk. Jag kan ju säga som så att det gav mersmak. Ska kolla in den du länkat till :)

    SvaraRadera
  2. Är ingen novelläsare precis. Men jag tycker att det är kul att denna litterära form uppmärksammas.

    SvaraRadera
  3. Jag läser sällan noveller, jag tycker snarare om riktigt långa berättelser...

    SvaraRadera