tisdag 2 april 2013

Doktor Joseph, Andreas Roman

Joseph arbetar på försäkringskassan och ser fram mot en befordran. Istället får han sparken, samtidigt som familjens granne blir allt mer besvärlig att leva med. Joseph går ner i källaren och löser problemet på sitt eget vis.

Doktor Joseph är det bästa jag läst av Andreas Roman hittills. Jag är riktigt imponerad! Handlingen i boken utspelar sig under relativt kort tid och det är fart och fläkt i boken hela tiden. Många böcker har segdragna sektioner där bakgrunden till historien ska berättas, men i den här boken vävs det in i fartfylld handling och boken blir aldrig långtråkig. Det jag möjligen saknar är lite fler överraskningsmoment, men det känns inte som någon deal breaker tycker jag.

Miljöbeskrivningarna är dessutom så bra att man kan se sig själv stå mitt i gamla stan, eller i korridorerna hos försäkringskassan.

Och let's face it, det kan inte gå fel med zombies.

Två tummar upp, jag ser redan fram mot resten av serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar