tisdag 5 mars 2013

Villan, Henrik Porali

Bestämde mig för att vidga mina vyer och läsa lite nya skräcknoveller av författare jag inte känner igen, och snubblade över DEN HÄR.

Villan beskriver att det är något mysko på gång i grannhuset, och den slightly bittra kvinnan kommer strax bli varse vad det är som låter bakom grannens häck...

Som skräcknovell betraktat är den här riktigt bra. Som skriven text komplett katastrof. Språket gör mig vansinnig, och det faktum att den vunnit en novelltävling får mig att undra om man helt bortsåg från att texten är skriven på OTROLIGT dålig svenska, eller om juryn är obegåvad på ett eller annat vis.

Men kan man bortse från att man ibland måste infoga imaginära skiljetecken, och om man kan bortse från stavfel och särskrivningar, då är novellen riktigt bra!

(Jävla tur att den är gratis.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar