tisdag 5 mars 2013

Plock Plock, Caroline L jensen

”'Är det där blod?!' Karin hade haft burken tätt intill ansiktet. Antagligen hade hon sett en sårskorpa titta fram under en hårtest. De hade blivit ganska många på senare tid. Det var två år sedan Harry hade haft ett sår som faktiskt tillåtits läka. Så snart en skorpa var möjlig att riva av gjorde han det, och lade den i burken. Men hur skulle han förklara det? Han torkade en hinna av nervös svett ur pannan."
Plock plock är den i särklass vidrigaste novell jag någonsin har läst, och den har liksom satt standarden för skräcknoveller sedan dess. Om jag inte är spyfärdig får novellen ett "Mjee" i betyg. Plock plock fick mig att tvångsmässigt plocka ögonbrynen tills jag nästan inte hade några kvar. Plock plock gör mig fortfarande spyfärdig, och jag blir rastlös i kroppen bara av att tänka på den. 
Snubblade över novellen HÄR där man kan läsa den gratis, men jag klarar inte av att läsa den igen... Bästa novellen EVER.

2 kommentarer:

  1. Den låter fruktansvärd. Hade en horribel upplevelse med "Radhusdisco" där en burk har en ovanligt äcklig del i handlingen. Ville egentligen skriva äcklig med versaler men kände att den inte var värd så mycket uppmärksamhet. Den äckligaste burk jag läst om.

    SvaraRadera
  2. Oh, nu blev jag nyfiken och måste kolla upp den!

    SvaraRadera