fredag 29 mars 2013

Hur bor era böcker?

 Skrev i ett inlägg för ett tag sedan att jag hade som mål att köpa minst 300 böcker till, eftersom... Ja, ni får läsa helt enkelt. Tack och lov har jag ju lite tid på mig innan jag ska vara klar, för det råder viss brist på plats i det Södermanska palatset...

Hyllan här till vänster är ju typ full. Alla hyllor utom den längst ner är fulla, som synes. Längst ner vill jag inte ha böcker, eftersom jag har hund och är rädd om mina böcker. Jag kan ju lägga böcker ovanpå dom som står där, men jag gillar inte riktigt det...
 Hyllorna till höger här är det förenat med livsfara att ställa böcker på... Jag är inte så händigt lagd, och bryr mig verkligen inte, så hyllorna är skruvade direkt i gipsväggen, utan plugg och definitivt inte med gipsskruv... Dom sattes upp för att husera DVD-boxar, som väger aningen mindre än ett gäng böcker... Nu har jag strukturerat om hemmet och det bor böcker där. Under hyllorna ligger jag och sover...

Living on the edge.
Här var till en början stället där jag placerade böcker jag var extra rädd om. Mina signerade böcker från Caroline (L Jensen), mitt första recensionsexemplar (En död ängel), den signerade boken jag vann av Sofie Sarenbrant osv. Böcker jag är extra rädd om fick bo högt upp. Hundar hemma. Valpar. Ni fattar. Nu är det mer blandat i hyllorna, men fortfarande bor böcker jag är extra rädd om högt upp. Mina signerade De La Motte bor på den livsfarliga hyllan, t ex.

Jag bor i en minimal etta, så det finns helt enkelt inte plats för fler hyllor som så att säga är golvbundna. Enda alternativet är  vägghyllor, men nästan alla väggar är betong, och skruva hyllor i betongvägg är ni säkert bekant med...

När jag blir stor vill jag ha ett bibliotek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar