måndag 18 februari 2013

Att de i tid må väckas, Frida Arwen Rosesund

Jag är inte helt förtjust i det här med e-böcker. Jag gillar riktiga böcker, som man kan kånka runt på, få signerade och sånt...

Att de i tid må väckas finns dock än så länge bara som e-bok (om jag fattat saken rätt kommer den som tryckt bok i sommar) och gratis är gott, så jag gav det ett försök. Det är faktiskt helt ok att läsa ändå. Jag har ingen läsplatta, och lär ingen skaffa enbart för att läsa böcker heller, men det går faktiskt fint att läsa i iPhonen också. Man kan välja om man vill ha större eller mindre text och lite sånt, och framför allt gillar jag att det inte blir så mycket text på varje sida. Det är någon psykologisk grej för mig, jag gillar korta kapitel och sidor med lite text, det känns lättare att läsa då. "Bara en sida till", ni vet. Om "en sida" innebär 4 rader text är det lättare att motivera ;)

Nu har jag läst strax under halva boken, och även om den bitvis är mycket förvirrande så är den faktiskt väldigt bra. Rekommenderas! Och den är gratis februari ut på den HÄR länken, eller genom att man mailar till info@morkersdottir.se och säger att man vill ha boken. Den finns BARA som e-bok, så man får den mailad till sig, och kan sedan välja om man vill läsa den i iPhone/iPad eller som pdf-fil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar