söndag 11 november 2012

Stiftar bekantskap med Peter James

Dags att plugga in hörlurarna och ge sig ut för att jogga. Har insett att en ljudbok erbjuder bättre förströelse under joggingturen än vad musik gör, det är ju så gudförbannat trist att jogga! (och lång tid tar det...) Med en bok koncentrerar man (jag) sig mer på handlingen än på hur trist det är...

Och HUR gick man på trista långpromenader med hundarna på den tid när man inte hade alternativet att lyssna på ljudbok??

När man går minst en längre promenad/dag (Helst fler, om djuren får ha åsikter), och dessutom lyssnar när man är på väg till/från skolan, stan eller what ever,  så tar det inte många dagar att förbruka en ljudbok. Man hinner avverka rätt många, vilket ger att det till sist är svårt att hitta nytt! Kompisen tipsade om Peter James serie och jag har precis börjat lyssna på den första. Är bara ca en timme in i handlingen ännu, men det känns lovande!

2 kommentarer:

  1. Jag har också testat det där med ljudbok istället för musik när jag ska jogga, trodde att det skulle få mig att ge mig ut och springa oftare men så enkelt var tydligen inte det löst.. ;)

    SvaraRadera
  2. I wish! Dessvärre gör det inget för frekvensen, men när man väl tar sig ut underlättar det ;)

    SvaraRadera